Branża call center bardzo szybko się rozwija, powstaje coraz więcej nowych firm, które decydują się działać w tym obszarze. To, dlatego zapotrzebowanie na sprzęt typu słuchawki call center jest tak duże. Jakie wybrać, aby nie żałować?

Jak wybrać dobre słuchawki?

Wybór słuchawek call center wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak może się wydawać. Trzeba poświęcić trochę czasu, aby móc wybrać takie, które będą odpowiednie, czyli dopasowane do wielkości pomieszczenia oraz częstotliwości połączeń telefonicznych. Sprzęt musi być solidnie wykonany, co zagwarantuje długie i co ważniejsze bezawaryjne użytkowanie.

Czułość mikrofonu

Jednym z ważniejszych parametrów słuchawek do call center jest czułość mikrofonu. Chodzi o to, co mikrofon dostarcza na wyjściu podczas sygnału wejściowego. Ponieważ poziom odniesienia jest mierzony w decybelach i jest powyżej poziom wyjściowego, czułość ma wartość ujemną. Tak, więc mikrofony o wyższej czułości wytwarzają większe napięcie i potrzebują mniej wzmocnienia. Niektóre telefony mają opcję regulacji czułości mikrofonów, te, które ich nie posiadają trzeba mogą być regulowane poprzez podłączenie wzmacniaczy zewnętrznych.

Pasmo przenoszenia

Kolejna ważna rzecz to pasmo przenoszenia, czyli minimalna i maksymalna częstotliwość – najniższy i najwyższy dźwięk, jaki mikrofon lub słuchawka jest w stanie zarejestrować. Słuchawki przeznaczone do call center nie mają wyznaczonej granicy, po której przekroczeniu mikrofon traci słuch.